maandag 12 mei 2014

What makes me happy?

 Iedereen kent het wel. Je hebt een hele hoop werk te doen, je strest voor de examens van deze week, het liefst blijf je in je bed liggen film kijken en het weer zit ook helemaal niet mee. Al met al, je voelt je niet goed. Als ik een down dag heb, heb ik helemaal nergens zin in. Hoe krik je je zelf dan op? meestal accepteer ik al dat deze dag niet zo veel zal toevoegen, maar toch probeer ik mezelf een beetje op te vrolijken met dingen. In deze post vertel ik wat mij vrolijk maakt op z'n dag.

Feelin good



Geen jogging broek, maar spijker broek
Als ik wakker word en ik weet al dat dit niet mijn beste dag is, trek ik meestal een sport broek uit de kast. Die broek word dan niet gebruikt om te sporten btw, maar juist het tegenover gestelde: ik nestel me op de bank en kom er moeilijk weer van af. Een sport broek zorgt er ook voor dat ik niet zo veel zin heb om me die dag te laten zien aan mensen. Het zorgt ervoor dat ik niet naar buiten ga. Op dagen dat ik me down voel moet ik mezelf er eigenlijk toe zetten om een leuke outfit bij elkaar te zoeken. Dan is de kans groter dat er toch nog iets gaat gebeuren die dag.

Muziek
Zelf liedjes spelen op de gitaar of piano en een beetje zingen vrolijkt meestal wel op. Als je geen instrument bespeelt kan je natuurlijk ook gewoon naar muziek luisteren. Maare, kies dan geen muziek uit die een moeilijk onderwerp heeft en droevig is. Ga liever voor een high school musical lied en haal goeie herinneringen op :)

Filmpjes
Ik doe heel veel met YouTube en de meeste filmpjes vrolijken me heel erg op. Zoals deze hieronder. Dit zijn de shaytards en ik volg ze nu al een jaar. Als je ze niet kent geeft de video je misschien minder een good feeling.

Tumblr en weheartit
Bijna onwerkelijke plaatjes die je blij maken. Typ in 'good feeling' 'friends' 'love' of 'summer' en je krijgt de foto's die je een good feeling geven. 

Girls and boys can be friends, right?

Eten
Misschien niet te beste oplossing, maar allemaal lekkere dingen eten laten me goed voelen. Een lekkere sandwich, je zelf trakteren op een swirl en lekkere snacks maken. Niet te vaak natuurlijk, maar af en toe op slechte dagen mag het! 

Denken aan de zomervakantie
Of natuurlijk aan iets anders leuks wat komen gaat. Ik ga in de zomer vakantie in mijn eentje naar Detroit en de gedachte daar aan veranderen m'n hele humeur. Ik bedenk me wat ik allemaal mee ga nemen, wat ik daar ga doen een aan het mooie weer en ik krijg er helemaal zin in. 

Online shoppen
Ook dit moet je niet te vaak doen, anders ga je je alleen maar slecht voelen door de schulden die je bij je ouders hebt :p, maar het vrolijkt me altijd wel op. Het idee dat er komende week een pakketje voor mij komt met allemaal nieuwe kleding en leuke dingetjes. Alsof ik jarig ben en cadeautjes krijg. Ik kan weer nieuwe outfits gaan maken en shine met m'n nieuwe spullen op school! 

Summer


Dit waren een aantal dingen die mij opvrolijken. 
Wat vrolijkt jou op? wat doe jij op donkere dagen?

Liefs Anne 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten