zaterdag 19 april 2014

DIY | Cake in een... EI!

De cake in een mok trend kennen de meeste mensen denk ik wel. Het is een trend waarbij je in minder dan 10 minuten een cake kan 'bakken'. Ik probeerde dit ook uit, maar dan in een paas versie.
Ik weet niet echt of je dit onder de categorie 'DIY' kan plaatsen. Het is in ieder geval een leuke versiering, makkelijk te maken en lekker!

                                                                                    
 De ingrediĆ«nten:
- 4 eetlepels zelfrijzend bakmeel
- 3 eetlepels suiker
- 2 eetlepels cacaopoeder
- 2 eetlepels vanillesuiker
- 1 ei
- 3 eetlepels melk
- 3 eetlepels olijfolie
- stukjes chocolade




Vervolgens doe je:
1. het bakmeel, de suiker, de vanillesuiker en het cacaopoeder in
 een grote mok en roer heel goed door met een vork.
2.Doe nu het ei erbij en roer weer heel goed door.
Je moet echt een gelijkmatige bruine pasta hebben, geen poeder of korreltjes meer onderin de beker.
3.Voeg nu de melk en de olijfolie toe en, jawel, roer weer heel goed door.
 Alles moet egaal verdeeld zijn, anders blijft de cake onderin droog.
4. Tenslotte schep je de chocolade voorzichtig door het mengsel.
Zo moet het er nu uit zien:




Het mengsel is nu klaar. Normaal gesproken zou de mok nu voor 3 minuten in de magnetron moeten. maar.. ik giet het mengsel eerst nog in de eischalen. Ik heb de eitjes eerst gekookt voor 6-7 minuten en daarna voorzichtig doorgesneden en uitgelepeld. En ohja.. ook nog even een kleurtje gegeven :) 
Je vult de eischalen voor ongeveer 1/3 en zet ze daarna voor een klein minuutje in de magnetron. 
Voordat ze de magnetron in gaan.. 



Als ze de magnetron uitkomen.. 
Achteraf bleek dat in het blauwe eitje iets te veel beslag zat. maar dat kwam alleen maar goed uit voor het versieren. Ik zette het dopje er weer op en kon er zo een kuikentje van maken! 
Ze zijn heel lekker en het is een hele leuke versiering voor bij een paaslunch! 

Liefs, 

Anne

1 opmerking: