maandag 24 maart 2014

Throwback!

Iets wat vooral mijn opa, oma en ouders vaak zeggen: 'weet je nog vroeger.. toen moesten we nog brieven schrijven', 'vroeger mochten we helemaal niet praten tijdens het eten, lekker rustig!' of 'vroeger speelde we op zaterdag avond nog spelletjes met het hele gezin'
Op sommige vlakken ben ik het helemaal met ze eens. Sommige dingen die nu aan het veranderen zijn vind ik ook maar raar. Zoals het gebruik van mobieltjes, Ipads en laptops bijvoorbeeld. Tegenwoordig moet ík aan mijn moeder vragen of ze haar mobiel is weg wil leggen in plaats van andersom, zoals je zou verwachten. En op scholen worden boeken steeds vaker vervangen door laptops en Ipads. Als ik nog op de basisschool zou ik er niet aan moeten denken om constant alles via een Ipad te moeten doen. Dan vraag ik me al helemaal af of ik niet in het verkeerde tijdperk op de verkeerde plek ben geboren? Het leven in Afrika zou veel beter bij mij passen. De uitspraak: 'vroeger was alles beter' zal dus waarschijnlijk niet snel slijten. Klik op 'meer lezen' om te zien wat mijn goede  herinneringen zijn aan 10 jaar geleden!


Weet je nog.. 


...Tv programma's:
Een van mijn favoriete programma's was toch wel het villa achterwerk programma Brum. Ik wilde het liefst zelf zo'n lief klein autootje hebben om in te rijden. Ook een villa achterwerk programma dat me bij zal blijven is Toscane. Dit programma vond ik ook altijd een beetje eng. Vooral de vampier aflevering heb ik nog wat nachtmerries aan overgehouden. De theme song van beide programma's kan ik nog helemaal meezingen. Andere programma's waarvan een dvd box nog altijd welkom is omdat het programma nog steeds geweldig is zijn Zaai en De Daltons. Mijn neefjes hadden de Daltons op dvd en als ik bij hun bleef slapen wilde ik dit altijd zien. tot ergernis van mijn neefjes die het verschrikkelijk vonden dat ik de tv met dat rot programma de hele tijd bezet hield.



... Pokemon spelen op de gameboy color:
Mijn broer kreeg zijn eerste gameboy op z'n 7de. De gameboy color. Hij kreeg natuurlijk Pokémon en ik kreeg ook een spelletje: tetris. Hiervoor hebben we zelfs nog op een eerdere versie van de gameboy color gespeeld. Deze gameboy, waar ik de naam niet meer van weet, hadden we samen met alle neefjes en nichtjes bij oma liggen. Het was dus heel bijzonder dat wij een gameboy voor onszelf thuis kregen. Deze gameboy is dus heel intensief gebruikt.



.... tekenen op het schoolbord:
Het schoolbord.. dat is toch wel een hele leuke herinnering van de basisschool. Elk seizoen tekende de juf of meester weer iets nieuws op het bord. Op je verjaardag kwam er zelfs een verjaardag's tekening met jou naam en leeftijd erop. Ook dingen als de schoolkrijtjes wisselen voor snoepkrijtjes en het laatste uurtje op vrijdag middag het hele bord onder kliederen zijn mooie momenten.



... geen ipod maar cassettes:
Als we op vakantie gingen namen wij altijd cassette bandjes mee met luister boeken erop. Ook kopieerde ik het cassette bandje van K3 van een vriendin zodat ik mijn lievelings nummer 'wie heb ik aan de lijn' kon luisteren. Later krijg ik mijn eigen discman zodat ik ook cd's kon luisteren als we niet thuiswaren.

... op woensdag middag snel eten om de wereld van k3 te kunnen zien:
Een vriendin en ik waren groot fan van K3 en al helemaal van de K3 show op woensdag middag. Ik keek het dan ook het liefst bij haar zodat we samen de hartjes konden verzamelen en het K3 pakket konden winnen.

...101 dalmatiërs spelen op de computer:
En na de wereld van K3 te hebben gezien gingen we 101 dalmatiërs spelen. Als Cruella dichtbij kwam durfde mijn vriendin niet meer verder te spelen en moest iemand het van haar overnemen.


Ik word helemaal vrolijk als ik al deze herinneringen weer ophaal. Ik heb er ook nog heel veel liggen. Misschien nog een keer een deel 2 maken?

Wat zijn jullie (goede) herinneringen aan vroeger?

Liefs,

Anne



2 opmerkingen:

  1. Wat leuk om te lezen! En inderdaad, jammer dat sommige dingen veranderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah superleuk om te lezen! Op het bord tekenen was vroeger zo geweldig haha, en wij hebben nog steeds zoveel casettes liggen van vroeger. :)

    BeantwoordenVerwijderen